Reklamnímu servisu na MS už 10 let vládnou Češi. Pořád je to výzva, tvrdí Hoch

Vyrábí a realizuje reklamy na mantinelech, v prostorech VIP či tiskového střediska, už deset let je nedílnou součástí světových šampionátů. Společnost HOCH a synové 1899 skvěle reprezentuje Česko v oboru, který vyžaduje přesnost, kvalitu a dokonalý servis. „Je to pro nás velká výzva. Přípravy začínají dlouho před turnajem, v jeho průběhu jedou naši lidé v podstatě nepřetržitě," říká Vlastimil Hoch.

Nový fanshop

Šéf firmy, která vznikla už před 120 lety, byl letos na Zimním stadionu Ondreje Nepely k zastižení neustále. Od rána do večera. Stejně jako jeho kolegové a zaměstnanci. Jakmile během šampionátu došlo k poškození nějaké reklamy, či byla nutná plánovaná akce, chlapi v zářivých firemních bundách se okamžitě dali do práce.

Jaká je role vaší firmy na mistrovstvích světa?
Od roku 2010 spolupracujeme se společností Infront, která je marketingovým partnerem Mezinárodní hokejové federace. Týká se reklam se sponzory, které jsou prezentovány kdekoli v rámci arény. Tedy na mantinelech, rolbách, v tiskovém centru, v mix zonách. Stejně tak jsme realizovali sponzorské panely, orientační systémy, prezentační stánky a fanzóny, nebo jsme se podíleli např. na designu oficiální flotily aut Škoda. Letos slavíme desetileté výročí spolupráce. Začínali jsme u klasických polepů mantinelů a střídaček. VIP prostory jsme tehdy dělali jen minimálně, snad jen nějakou sponzorskou tabuli. Také jsme měli na starost zázemí pro novináře, tiskové konference, prezentace a podobně. Postupně se naše činnost navyšovala o kompletní zabezpečení všech prostor VIP Infrontu a IIHF.

Kdy jste před letošním MS začali s přípravami?
Na první schůzce v Bratislavě jsme byli už začátkem září loňského roku, na místě jsme pak pracovali nepřetržitě od poloviny dubna. Do dějiště turnaje přijel kamion materiálu z Českých Budějovic, kde sídlíme. Bylo třeba všechno nachystat, připravit a průběžně doplňovat či servisovat.

Reklamy vytváříte dle zakázky konkrétních firem a společnosti Infront. Na mantinelech se během turnaje mění dost často, že?
Ano, lepili jsme je vně mantinelu na plexiskla, protože jejich odlesk vadí záběrům televizních kamer. Tím pádem je reklama v přímém kontaktu s pukem a s hráči, dochází k oděru i jinému poškození. Někdy jenom opravujeme, jindy měníme celý kus za kus.

Byla tohle nejtěžší část reklamního servisu, který vaše firma vytvářela pro mistrovství světa?
Nejtěžší je téměř čtyřiadvacetihodinová pohotovost na zimním stadionu. V Bratislavě a v Košicích byla neustále k dispozici skupina našich zaměstnanců. Kdykoli se něco stalo, museli jsme být připraveni. Předem jsme měli stanovené termíny, kdy bylo třeba kompletně přelepit všechny mantinely. To se dělalo například před čtvrtfinále nebo před finále. Samozřejmě jsme si dovezli i dostatek náhradních reklam pro případ poškození a operativního servisu.

Jaké další činnosti jste museli zabezpečit?
Měli jsme na starost akce v rámci šampionátu – tedy různé konference, semináře, předváděcí akce, prezentace a vybavení VIP prostorů. Tam šlo o vytvoření určitých kulis a pozadí. Mimo jiné jsme třeba vytvářeli design kabiny kanadské, švýcarské či německé reprezentace. Byly tam i další aktivity.

Máte na starost jen šampionát elitní kategorie?
Staráme se o tři hlavní mistrovství světa, tedy i o turnaje I. divize skupin A a B. To běží od roku 2010, jsme výhradním partnerem v oblasti dodavatele a servisu reklam. S Infrontem máme smlouvu do roku 2020, vedení společnosti nám přislíbilo prodloužení spolupráce o další tři roky. V podstatě jsme to dostali jako takový menší dárek ke vzájemné desetileté spolupráci. V minulosti jsme se částečně podíleli na olympijském turnaji v Soči, naší snahou je prosadit se na juniorské šampionáty. Nejbližší MS dvacítek bude v Ostravě a v Třinci, což je výzva i trošku komplikace. Hrát se bude o Vánocích, zaměstnance budeme muset adekvátně ohodnotit (usměje se).

Vaše firma má dlouhou tradici. Hokej určitě není jedinou náplní její činnosti.
Není. Musím se pochlubit, firma letos slaví 120 let od založení. Začal to děda, pak pokračovali tatínek se strýcem. Navázal jsem já a posléze syn, což už je čtvrtá generace. Aktuálně máme kolem 25 zaměstnanců.

Jak jste se dostali k hokeji?
V roce 1994 se v Českých Budějovicích hrálo mezistátní utkání naší reprezentace se Švédskem. O reklamy se starala jiná firma z Prahy, měla nějaké potíže. Tehdejší marketingový partner svazu, společnost Teleaxis, zavolala nás. My se určitým způsobem osvědčili a tím začala vzájemná spolupráce s českou hokejovou reprezentací. Se společností BPA sport marketing, která je výhradním marketingovým partnerem Českého hokeje, máme podepsanou smlouvu až do roku 2023.

Foto: Aleš Krecl, Český hokej

Měl jste hokej vždycky rád?
Určitě. Syn ho do juniorského věku hrál, býval brankářem. Pak se v rámci rodinné tradice rozhodl, že mi bude pomáhat. Naše působení v hokejovém prostředí se postupně rozvíjelo, jelikož jsme měli ambice dostat se ještě někam dál, angažovali jsme Jakuba Hospůdku, který předtím pracoval ve společnosti BPA. Dřív jsme působili v rámci extraligy a první ligy, přidala se česká reprezentace, mistrovství světa. Nově děláme pro německý svaz – mezistátní zápasy německého národního týmu. Objevila se i poptávka z určitých stadionů DEL, KHL, EBEL a podobně.

Zakázky jsou? Klepete na dřevo?
Ano, přesně tak. Práce je celkově hodně, za což jsme rádi. Ale znamená to pochopitelně závazek. Když můj dědeček firmu založil, byl písmomalíř, pozlačovač a natěrač. Děda se sice narodil ve Vídni, ale firma sídlí od začátku v Českých Budějovicích. Bohužel, byla tam čtyřicetiletá pauza, kdy nám po roce 1948 režim firmu sebral.

Bylo těžké obnovit činnost po změnách v roce 1989?
Komunisté zabrali barák, kde to děda s tátou dělali. Čtyřicet let to bylo bez jakýchkoli technologických změn, všechno běželo tak nějak samospádem. Když jsem pak začal s podnikáním já, trávil jsem půl roku v Rakousku, kde jsem se musel naučit nové technologie. Například pracovat s fóliemi, které u nás nebyly. A podobně.

Hned jste věděl, že chcete navázat na tatínka s dědečkem?
To přišlo samo. Nějakými geny. Mám ještě bráchu, který dělá úplně jiný obor. To samé bratranci stejného příjmení. Navázal jsem jen já.

Pojďme ještě k hokeji. Když se díváte na zápasy, zajímáte se nejen o hru, ale také o to, aby se něco nestalo reklamám?
Samozřejmě. Je tam určitá profesionální deformace. To musíte! Nejdřív koukám na reklamy, teprve pak na hokej.

Co je hlavní náplní činnosti firmy HOCH a synové 1899?
Světelné reklamy, které vytváříme na klíč. Máme své zámečníky, frézy, své elektrikáře. Děláme hlavně obchodní řetězce. Když na nich vidíte velkoplošné světelné reklamy, dost často jsou to naše produkty. To samé interiéry a další prvky. Tam se nejvíc uplatňují vlastnosti naší rodinné firmy – kvalita, serióznost, dodržování termínů. Prostě se držíme našeho hesla, že „dobrá práce přináší další práci.“

Fandíte jako správný Jihočech českobudějovickému Motoru?
No jistě! Naše firma patří mezi sponzory klubu. Tam to z hlediska hokeje pro nás začalo. Počátkem 90. let jsme s klubem dohodli spolupráci, po revoluci byla oblast komerčních reklam na stadionech novinka. Postupně jsme se pak v hokejovém prostředí prosadili víc, z čehož máme samozřejmě velkou radost.

Určitě nejprestižnější pro vás je skutečnost, že kompletně zajišťujete servis reklam pro mistrovství světa. I tohle je skvělá reprezentace Česka v hokejovém prostředí.
My si toho hodně vážíme. Jsme skromná firma, do světa to nepouštíme. Ale lidé, kteří do toho mají co mluvit, tohle vědí. A s důvěrou se na nás obracejí.

Foto: Aleš Krecl, Český hokej

RSS | Kontakt | Podmínky užití | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz