Opory hokeje: V Generali České pojišťovně si uvědomují, jak složitou situaci hokej prožívá

V novém hokejovém seriálu nahlédneme za oponu hokejového dění. Představíme vám postupně partnery, kteří se velkou měrou podílejí na stabilním hokejovém zázemí národního týmu, Tipsport extraligy a Chance ligy. Obzvláště v době koronavirové krize je každá finanční podpora nedocenitelná. Jako první probereme hokejovou spolupráci s Renatou Werlikovou, která má na starosti komunikaci Generali České pojišťovny.

Nyní Generali Česká pojišťovna, dříve Česká pojišťovna, patří k nejtradičnějším partnerům českého hokeje. Kdy jste poprvé na „vlastní kůži“ zaznamenala toto spojení? Co vám utkvělo v paměti?

Měla jsem to štěstí spojení pocítit od samého počátku, protože jsem byla jedna z těch, kdo stáli u dohody o partnerství. Už při podpisu jsme všichni cítili velkou radost a hlavně hrdost. Český hokej je u nás i ve světě obrovský pojem a my chceme, aby to tak zůstalo. Každý květen se těším na Mistrovství světa a vítězství v Naganu pro mě bude navždy jedna z nejsilnějších emocí, jakou jsem kdy pocítila.

Symbolem Generali České pojišťovny je právě lev – symbol hrdosti – takže to spojení je snad osudové a jsme moc rádi, že můžeme českému hokeji dlouhodobě pomáhat. Hlavně v těchto těžkých časech, které intenzivně pociťují i diváci, hráči a kluby.

Nemůžeme se dočkat, až se zase otevřou brány stadionů fanouškům a hokej budeme hrát v atmosféře, jakou si zaslouží.

Za dlouhá léta zažili fanoušci díky vaší společnosti na stadionech spoustu zábavy a aktivit. Přestávkové soutěže, hraní na mobilu (Generali Puk). Je nějaká z nich, na kterou jste pyšní?

Pořád hledáme cesty, jak fanouškům cesty na stadion ještě víc zpříjemnit a podle zpětné vazby, kterou dostáváme, se nám to i daří.

Nejpopulárnější je u fanoušků Házení pukem, do kterého jsme během 3 let aktivně zapojili přes 45 tisíc fanoušků. Kdybych si to zkusila já, věřím, že bych pobavila celý stadion. Vzhledem k mé neobratnosti by totiž hrozilo, že ke středovému kruhu doputuju já místo puku (usmívá se).

Já osobně jsem nejvíc pyšná na aktivitu, kdy jsme v roce 2018 ku příležitosti 25 let pojišťovny Generali na českém trhu darovali za každého fanouška na stadionech ve vybraném ligovém kole 25 Kč na lokální charitativní projekty. Darovali jsme tehdy téměř 1,9 milionu Kč na pomoc rodinám s dětmi, které bojují s těžkým zdravotním postižením.

Minulá sezona byla kvůli pandemii coronaviru ukončena předčasně před play off. Potěšilo vás, že se v mimořádné době, kdy se nastavovala nová pravidla pro pořádání sportovních akcí, odehrál Generali Česká Cup, na nějž se fanoušci hodně těšili?

Play off je vrcholem každé sezóny, proto i mě obrovsky mrzelo, že jsme soutěž nemohli dohrát. A fanoušci nemohli s týmy svého srdce prožít emoce, na které se těšili.

Jako malou náplast jsme během léta pro fanoušky vymysleli Generali Česká Cup, aby si alespoň během prázdnin mohli připomenout radost z vyřazovacích bojů.

Moc dobře si uvědomujeme, v jak složité situaci teď hokejové kluby jsou z pohledu letošní sezony i těch budoucích. Proto nadále stojíme po jejich boku jako silný partner, na kterého se mohou spolehnout. Přesto, že ligové stadiony zejí při zápasech prázdnotou, my naši dohodu na 100 % plníme a jsme hrdí na to, že můžeme český hokej v těchto těžkých časech podržet. 

Generali Česká pojišťovna je kromě Tipsport extraligy výrazně spojena také s národním týmem. Jaké zápasy reprezentace si nenecháte ujít?

Úplně nejvíc prožívám zápasy Mistrovství světa. To člověk vždycky cítí spojení s národním týmem nejvíc. Zvlášť u zápasů s nepříjemnými soupeři jako Rusko nebo Kanada. To mi někdy i mé chytré hodinky naznačují, že bych měla trochu ubrat, protože tep dosahuje nebezpečných výšin (smích).

Spojení s hokejem vaši pojišťovnu dostává na oči sportovních fanoušků. Jaké výhody vám zapojení do sportovního marketingu přináší? Zejména z dlouhodobého hlediska.

Právě naše dlouhodobá spolupráce ukazuje, že jsme tradiční, silný a spolehlivý partner. Pro hokej i pro lidi. Každému našemu zákazníkovi říkáme „S námi v tom nejste sami“ a děláme vše pro to, aby to nebyla jen fráze. Stejně tak jako v těžkých časech stojíme při českém hokeji, jsme připraveni se postarat o každého našeho klienta v případech nepříznivých životních událostí.

S kým se na hokej nejraději díváte a kde?

Když situace a čas dovolí, vždycky je nejlepší být přímo na stadionu. Naposledy jsem měla tu možnost vidět pár zápasů na MS v Kodani a doteď si pamatuji, jak mi tam při některých momentech doslova naskakovala husí kůže.

Je fantastické, jakou atmosféru dokáží udělat čeští fanoušci, i když hrajeme stovky kilometrů daleko. Od Fantomase až po lidi s vlajkami popsanými rodným městem nebo vesnicí. Na stadionu pak máte opravdu pocit, že jste součástí něčeho velkého a krásného.

V Česku celoživotně fandím mému rodnému Frýdku-Místku. Tam mě doteď mrzí, že jsme si vloni nemohli užít ten mimořádný zážitek v podobě představení Stanley Cupu díky Ondřeji Palátovi, spolurodákovi.

Stejně jako hokej, také pojišťovnictví zasáhl covid. Jaké změny pro vás pandemie znamenala? Jaké procesy či plánované akce se museli měnit, přizpůsobovat?

Pandemie si pochopitelně vyžádala řadu opatření, která jsme museli v podstatě ze dne na den přijmout. Museli jsme okamžitě zareagovat a udržet pojišťovnu v naprosto bezproblémovém chodu. To se nám povedlo. Navíc jsme výrazně urychlili digitalizaci a do života uvedli řadu inovací.  Třeba videoprohlídky, které zefektivnily vyřizování škod, elektronický podpis pak usnadnil sjednávání pojištění na dálku a na webových stránkách Generali České začal s klienty komunikovat náš vlastní chatbot Leo.

Nezapomněli jsme ale ani na pomoc druhým. Ta byla podle mě snad ještě potřebnější než kdykoliv jindy.  Už na jaře jsme spustili velký projekt na pomoc sestřičkám. Jednalo se nejen o finanční a materiální podporu, ale spolu s veřejností jsme sestry podpořili i morálně. Jak nám samy sestry říkají, hlavně na začátku koronakrize pro ně naše pomoc a podpora byla opravdu důležitá. Velkou radost mám i z příspěvků, které naše pojišťovna věnovala Nadaci Leontinka, která poskytuje ranou péči předčasně narozeným miminkům, a Nadačnímu fondu Vita et Futura na vzdělávání českých porodníků.

Generali Česká pojišťovna stojí mimo jiné za iniciativou vzniku projektu #POMAHAMESESTRICKAM, kterému hráči národního týmu přispěli 200 tisíc korun.

Generali Česká pojišťovna stojí mimo jiné za iniciativou vzniku projektu #POMAHAMESESTRICKAM, kterému hráči národního týmu přispěli 200 tisíc korun.

Je něco, co Vám v uplynulém roce udělalo osobně radost?

Já jsem povahou nepoučitelná optimistka a vždycky na všem hledám pozitiva, takže ano. Největší radost jsem měla z toho, jak rychle jsme se s mimořádnou situací v Generali České dokázali vypořádat. Doslova ze dne na den jsme fungování obrovské firmy přesunuli do online prostředí. Hlavně v prvních týdnech krize jsme jeli v neuvěřitelném tempu. Třeba projekt na pomoc sestřičkám, který jsem v rozhovoru už zmiňovala, by nám jindy trval zrealizovat týdny a měsíce. My to v březnu dali za pár dnů.

Vůbec největší radost mi ale samozřejmě udělalo to, že všichni drazí v mém okolí byli a zůstávají zdraví. Musím to zaklepat. Právě vloni jsme si všichni uvědomili, že to není samozřejmost.

A teď mi radost dělá to, že už snad konečně vidíme světlo na konci tunelu. Od léta už bychom se podle prognóz mohli všichni nadechnout a od září i zase začít chodit na hokej. Ani nemůžu slovy popsat, jak moc se na to těším.

Fotografie

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz