Manažer Havířova o cestování: Rozdělení ligy není na pořadu dne

Foto: hc-havirov.cz

22. září 2015, 12:57

Marek Hedbávný

Bezmála osmnáct tisíc ujetých kilometrů za základní část a přes 180 hodin strávených na cestách z jednoho zimního stadionu na druhý. Řeč je o Havířovu, týmu ze Slezska, který to nemá vzhledem k náročnému cestování vůbec jednoduché. Pro manažera AZetu Patrika Rimmela se bezpochyby jedná o značnou komplikaci, celou věc však bere s nadhledem a na nic si nestěžuje.

» Cestování ve WSM Lize

Před třemi dny vyšel na webu hokej.cz článek zaměřený na cestování ve druhé nejvyšší soutěži (odkaz výše). Zdaleka nejhůře dopadl podle očekávání Havířov. Hráči slezského klubu jsou, bohužel pro ně, v autobuse jako doma.

Fyzicky i psychicky vyčerpávající přesuny po České republice mají, chtě nechtě, vliv na předvedený výkon týmu. Vždyť například cesta z Havířova do Kadaně trvá jen autem pět hodin, natožpak autobusem. „Ovlivnit výkon týmu to může, ale na druhou stranu mužstva soupeře jezdí i k nám. Některé výjezdy navíc spojujeme v rámci tripu,“ nesnaží se o výmluvy Patrik Rimmel, bývalý obránce, jenž přesedlal do manažerské pozice. „Je důležité být dobře trénovaný, dbát na odpočinek, stravu a tak dále. Hlavně si ale nestěžovat a být pozitivní,“ dodal Rimmel, který moc dobře ví, o čem mluví. I on totiž ve své hráčské kariéře najezdil desetitisíce kilometrů. 

„Ovlivnit výkon týmu to může, ale na druhou stranu mužstva soupeře jezdí i k nám."

Nekonečné štreky na sever Čech a zpět se projevují nejen v únavě hráčů, ale i v nákladech na cestovné. „Hlídáme každou korunu, ale díky městu a partnerům pracujeme s vyrovnaným rozpočtem. Samozřejmě jsou týmy, které na dopravu vynaloží třeba polovinu,“ naráží mimo jiné na Slavii, jež v základní části urazí jen něco přes 8 000 km. „Ty peníze bychom mohli v takovém případě využít jinak, ale je to tak a musíme s tím pracovat,“ dodal Rimmel, který dokázal i letos, ač ve skromných podmínkách, sestavit konkurenceschopné mužstvo. To se ale zatím trápí a po pěti kolech WSM Ligy je na posledním místě.

Poloha Havířova logicky ztěžuje i hledání nových posil. Ne každý hokejista touží trávit tolik času na cestách. „My stavíme tým hlavně na odchovancích a na hráčích z okolí. Samozřejmě hráč například z Plzně k nám nemusí jít se zrovna maximální radostí. Na druhou stranu mu můžeme nabídnout kvalitní zázemí a tréninky, dobrý hokej, hodně zajímavé diváky nebo jistotu plnění toho, co má ve smlouvě,“ uvádí bývalý extraligový hokejista a od roku 2013 manažer AZ.

„Soutěž hraje čtrnáct týmů. Pokud se jich většina na rozdělení domluví, tak nebudeme proti."

Zdlouhavé cestování může být problém rovněž pro hráče na střídavé starty. Nejednomu prvoligovému mužstvu už se stalo, že potenciální posila právě kvůli němu svůj start odřekla. „Nepátráme po tom, jestli někdo odmítne zápas kvůli tomu, že je to daleko. Každý hráč si hraje o své místo v kterékoliv soutěži a každý zápas ho posune dál,“ řekl exkluzivně pro hokej.cz Rimmel. „Pokud hráč na střídavý start z neznámého důvodu odmítne opakovaně cestu na utkání, může se mu stát, že už u nás na další utkání nebude mít místo. Hokejistů je na trhu hodně,“ pokračuje. „Hráči, kteří to mají v hlavě srovnané a chtějí něco dokázat, to ale neudělají,“ dodal.

Asi by se nedalo divit, pokud by vedení Havířova usilovalo o rozdělení soutěže na dvě skupiny, tak jako tomu bylo v sezóně 2007/2008. AZet však změnu herního systému iniciovat nehodlá. Alespoň za současných okolností. „Soutěž hraje čtrnáct týmů. Pokud se jich většina na rozdělení domluví, tak nebudeme proti. Zatím to ale není na pořadu dne,“ uzavřel Patrik Rimmel.

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz