Apríl v TELH: Kohout hledá slepici, Paviáni z Liberce či Pešán do Varů

Foto: hcbilitygri.cz

První dubnový den tradičně patří aprílovým žertům. Napálit své fanoušky se letos snažili třeba v Liberci, Karlových Varech nebo v Olomouci.

Bílí Tygři se proměnili v Paviány, Energie představila zajímavé změny nejen na trenérském postu, ale také v zákulisí, a Mora pro své fanoušky rozjela seznamku Kohout hledá slepici. Povedlo se jim pobavit? Posuďte sami, jejich kousky přinášíme v plném znění...

BÍLÍ TYGŘI LIBEREC

Dlouho očekávaný rebranding. Klub mění své logo a název!

Když v roce 2019 oznámila liberecká zoologická zahrada plánované ukončení chovu bílých tygrů, znamenalo to pro klub výraznou ránu. Vždyť právě toto zvíře hrdě nosí naši hokejisté na hrudi a je s ním spojena celá liberecká extraligová historie. Vzhledem k situaci však bylo nutné sáhnout ke změně. Představujeme nové logo a brand klubu!

Na otázky týkající se změny názvu odpovídali zástupci klubu v podstatě od momentu, kdy bylo zrušení chovu bílých tygrů oznámeno veřejnosti. S narůstající politickou korektností navíc bylo jasné, že mít v názvu slovo „bílí“ je dlouhodobě neudržitelné. Již tehdy se tak začal tvořit klíčový rebranding, který by situaci reflektoval a umožnil klubu změnit identitu při zachování všech vlastností.

Tvorbě nového loga předcházela celá řada důkladných marketingových průzkumů. Z anonymního dotazníkového šetření mezi širokou cílovou skupinou vyplynulo, že atraktivní názvy sportovních klubů obsahují skryté zvíře, které obvykle vystihuje klíčové hodnoty organizace. Na základě dat jsme se tedy rozhodli, že tygra nahradí jiné zvíře.

Bylo třeba najít takové, které má vztah k regionu, ale které je zároveň výrazné a jedinečné. Jako první byl vyřazen lev, jenž je nejen v extralize nadužíván a kterého navíc oblékají hlavní rivalové z Mladé Boleslavi. Známým zvířetem ze zoologické zahrady je takin zlatý, nicméně ten je těžko rozeznatelný od jiných rohatých savců.

Volba padla na primáta

Marketingový tým klubu se tedy vydal do zoologické zahrady a náležitě zkoumal, u kterých zvířat návštěvníci tráví nejdelší čas. Jako vhodný adept se jevili tučňáci, ani ti ale nejsou ve sportovním světě nijak originální. Oblibě se především u dětských návštěvníků těšil také hlodavec paka nížinná, nicméně posuďte sami – případný název Paka Liberec rozhodně nepůsobí dostatečně důstojně.

Až ve spodní části liberecké zoologické zahrady bylo jasno. Jedním z míst, kde se neustále nacházel shluk návštěvníků, byl výběh paviánů. Ten byl díky své chytrosti a interakci s lidmi oblíben u všech bez rozdílu. Jde o společenské zvíře, kterého se ve volné přírodě díky obranné agresivitě zalekne i taková šelma, jakou je levhart. Bylo tedy vybráno. Podle oblíbeného primáta, jenž byl uctíván již ve starověkém Egyptě, se klub nově bude jmenovat HC Paviáni Liberec.

Foto: hcbilitygri.cz

Dlouhá tvorba loga

Stále ale bylo potřeba ztvárnit logo, které by nově reprezentovalo klub. Poučeni komplikovaným bílým tygrem se grafici pustili do práce. Nové logo by mělo být dostatečně výrazné a jednoznačné, zároveň však jednoduché, aby zaujalo i malé dítě. Poradnímu výboru složenému z dětí hráčů a zaměstnanců klubu tak byly předkládány jednotlivé varianty, které měli malí fanoušci za úkol je zhodnotit a vyzkoušet nakreslit.

Ukázalo se, že je většina podob až příliš přirozená a složitá. Jako by jim něco chybělo. Teprve po půl roce tvorby návrhů tak došli tvůrci k nápadu. Logo musí zahrnovat všechny prvky typické pro dané zvíře. Nestačí využít pouze siluetu hlavy. V případě paviána bylo okamžitě jasno a nová podoba slavila obří úspěch neje u dětské poradní skupiny.

HC Paviáni Liberec představují fanouškům nové logo, s nímž vstoupí již do následující sezony 2022/23 a které bude zdobit naše nové dresy i klubový merch.

Foto: hcbilitygri.cz

Těšíme se na viděnou v Home Credit Areně, Paviáni!

HC ENERGIE KARLOVY VARY

Nová sezona, nový začátek. O změnách nejen na trenérské lavici, ale i v zákulisí

Po odchodu Martina Pešouta se naskytlo volné místo na trenérském postu, které obsadí Filip Pešán. S příchodem bývalého útočníka a kouče české hokejové reprezentace přichází i změny v kádru a výrazná změna se udála také v zákulisí.

Dlouhodobé spekulace byly potvrzeny a pětapadesátiletému Martinu Pešoutovi skutečně došla energie ke trénování a zkušený kouč v Karlových Varech skončil. Pochopitelně se náš klub snažil najít co nejadekvátnější náhradu – a to se po rozsáhlém skautingu podařilo! Management klubu uzavřel smlouvu s Filipem Pešánem, čtyřiačtyřicetiletým koučem, který bude perfektním Pešoutovým nástupcem.

Foto: hokejkv.cz

Poslední angažmá u reprezentace sice rodákovi z Liberce nevyšlo, na extraligové úrovni měl ale vždy skvělé výsledky. „Filip dokázal Liberec dotáhnout k velkým úspěchům, a to si od něj slibujeme i v Karlových Varech. Vítězná mentalita je přesně to, co do týmu potřebujeme dostat. Z naší strany to tak byla jednoznačná volba,“ zní v vedení klubu na adresu nového kouče.

Pešánovi bude v roli asistenta vypomáhat Karel Mlejnek. „Jednalo se o mé osobní přání. S Karlem se dobře známe, pochází z regionu, nebylo co řešit,“ vysvětluje.

Nový partner klubu

S Filipem Pešánem na lavičce přichází i nový sponzor, Scania. Díky tomu se hráči nebudou přepravovat na venkovní utkání autobusy, ale v návěsech táhnutých právě novými kamiony Scania. „Může se zdát, že nový způsob přepravy bude pro klub přítěží. Akorát že vůbec! Jedná se o vskutku výborný prvek nejen pro zmatení soupeře. Hráči se díky minimálnímu kontaktu s přírodou a okolím budou moct soustředit svou koncentraci pouze na hokej, což je pro náš hokej důležité,” pochvaluje si situaci nová asistentka marketingu Radka Dim.

Foto: hokejkv.cz

S tím souvisí i nová tvář klubu. „Ačkoliv jde o nového generálního partnera, nechtěli jsme po krátké době znovu příliš zasahovat do loga. Vzali jsme tedy to aktuální a ve spolupráci s brand oddělením Scanie jej zakomponovali právě do jejich loga,“ vysvětlil grafickou změnu nový marketingový manažer Jan Nedvěd.

Foto: hokejkv.cz

A posily?

Dle našich hlavních poradců se Energie potřebuje zaměřit hlavně na určité "díry" v obraně, tudíž je první posilou logicky útočník, Chorvat Branko Netrefić! Bohaté zkušenosti z pěti startů v třetí chorvatské lize a druhé maďarské ligy, kde odehrál celá dvě utkání, budou určitě pro západočeský hokej přínosem.

„Jelikož nemám rád jakoukoli formu degradace hry, nemohu vystát diskriminaci obránců, kterých je na ledě obvykle pouze jeden pár. Proto jsme se rozhodli podepsat Branka. Tento sympatický pětatřicetiletý mladík je sice zapsán jako útočník, pro zmatení soupeřů bude ovšem zaujímat post obránce. Proto v jeho formaci budou nastupovat pouze dva forvardi. Chceme, aby do naší sítě padalo co nejméně branek. Vyznávám osvědčenou filozofii – nejlepší obrana je obrana,“ hlásí nový kouč.

HC OLOMOUC

KOHOUT HLEDÁ SLEPICI! HC Olomouc rozjíždí novou fanouškovskou seznamku

Olomoucký hokejový klub si nesmírně váží podpory fanoušků napříč všemi věkovými kategoriemi. Je si zároveň moc dobře vědom toho, že uplynulé dva roky nebyly ideální v mnoha směrech, zejména tedy v navazování nových sociálních kontaktů. I proto se tedy rozhodl fanouškům dopomoci v hledání nových životních partnerů v seznamce „Kohout hledá slepici“.

„Od 1. dubna rozjíždíme zcela nový projekt, který bude v našich končinách naprosto ojedinělý. Zatím to zkusíme tímto způsobem, avšak v budoucnu plánujeme i reality show, která se pod stejným názvem bude vysílat na našem YouTube kanálu,“ řekl k seznamce marketingový manažer klubu Simon Vejtasa

Účastníky seznamky KOHOUT HLEDÁ SLEPICI žádáme o spolupráci

Jak je dobře známo, hokejové fanouškovství se dědí z generace na generaci. I na toto bere olomoucký hokejový klub ohled. Prosíme tedy, aby účastníci seznamky ihned po seznámení se s novým protějškem začali pracovat na vzniku malých kuřátek. Ta by pak měla být již od útlého věku vedena k návštěvě domácích zápasů v plecharéně. Jedině takto se totiž později z kuřátek mohou stát opravdoví kohouti! Každá „slepice“ by měla přivést na svět minimálně tři potomky v rámci jedné domácnosti.

Foto: hc-olomouc.cz

Budeme však rádi za každou novou známost, a proto jsme otevřeni úplně všemu. Pokud budou chtít i kohouti najít své kohouty nebo slepice své slepice, není problém to v emailu napsat do předmětu. Podle toho vám přiřadíme novou známost a vy si s ní okamžitě budete moci začít psát!

Jak by mohl takový email vypadat

Rozumíme tomu, že se možná budete kapánek stydět, a tak jsme si pro vás připravili koncept emailu, který by mohl stát za to. Samozřejmě pro každého je to individuální a kreativitě se meze nekladou.

„Ahoj, jmenuji se Lukáš Kohout a je mi 24 let. Za svůj mladý život jsem už toho dokázal hodně. Mám dokonce třípatrový kurník, kde si můžeš udělat co nejlepší pohodlí. Samozřejmostí je i rozlehlý dvorek, kde budeš mít spoustu času na vycházky. Pokud tě má nabídka zaujala, napiš mi. Budu se těšit, Kikirikí!“

Patron seznamky: Alex Rašner

K projektu KOHOUT HLEDÁ SLEPICI se vyjádřil i jeho patron Alex Rašner (na fotce níž). „Sám slepičky poznávám opravdu velice rád, často si s nimi hraji ve své ohrádce a ještě raději je proháním ve volném výběhu.“ Co tím chtěl říct, nevíme, nicméně jeho současná slepička asi nebude mít radost.

Koukněte na tu miloučkou tvářičku. Chcete ho?

Koukněte na tu miloučkou tvářičku. Chcete ho? | Foto: hc-olomouc.cz

I na to jsme ale připraveni! „Samozřejmě se může stát, že daný kohout či daná slepice nebudou ve vztahu spokojeni. Pro tuto variantu máme naplánován i pořad „Výměna slepic“, v níž si dané slípky budou moci vyzkoušet pobyt i v jiném kurníku. Pokud se jim tam bude líbit, bude určitě možnost trvalé výměny,“ dodal Simon Vejtasa.

Jak vám asi došlo, tento článek vznikl pouze pro pobavení. Avšak emaily nám určitě posílejte, a to na adresu vsecispolu@hc-olomouc.cz. Čas máte do 8. dubna. Tři nejoriginálnější a zároveň nejvtipnější inzeráty vyhrají poukaz do Bistro MT Tasty. Všem fanouškům přejeme hezkého Apríla!

P.S. Promiň Alexi, víme, že jsi hodný kluk, snad nebudeš mít žádné problémy. :D

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz