Pořadatelé zápasů NHL v Praze hlásí spokojenost. Jsme připravení jít do toho dál, říkají

10. října 2010, 16:50

ČTK hokej.cz

Druhé představení NHL v Praze za účasti Bostonu a Phoenixu nabídlo fanouškům atraktivnější podívanou než před dvěma roky premiérový start slavné soutěže v Česku. Pro pořadatele projektu nebyl druhý díl NHL Premiere Prague tak ekonomicky úspěšný jako dva roky staré vystoupení New Yorku Rangers a Tampy Bay, nicméně si pochvalovali lepší atmosféru a v budoucnu budou o návratu NHL do O2 areny jednat. Hned v příštím roce se ale nejspíš další zápasy zámořské ligy na české půdě neuskuteční.

"Zvažovali jsme, jestli vstoupit dvakrát do stejné řeky. Udělali jsme to a ukázalo se to velice pozitivní. Splnilo to naše očekávání. Jsem permanentně v kontaktu s reklamními partnery, oproti těm zápasům před dvěma lety je větší spokojenost s atmosférou. Tento projekt je pro nás velice prestižní a my jsme s ním velice spokojení," řekl majitel agentury Česká sportovní Miroslav Černošek.

Před dvěma roky byly oba duely rychle vyprodané, přestože tehdy stály vstupenky 1990 až 7900 korun. Tentokrát bylo rozpětí stanoveno na 990 až 3990 korun a fanoušci nakonec jen na sobotu vykoupili všech 15.299 lístků, které šly do prodeje. Dnes byla libeňská hala zaplněna 12.990 diváky. Pořadatele to ale neodrazuje. "Rok 2008 se s ohledem na výši vstupného neopakoval, ale rozhodně to není akce, na které bychom prodělali. Jsme s ní spokojení a sebevědomě říkáme, že jsme připravení do toho jít dál," uvedl Černošek.

Před dvěma roky si mohli při premiéře NHL dovolit nasadit pořadatelé vyšší ceny vstupenek. "V roce 2008 vzhledem k tomu, že se vstupenky prodávaly v době, kdy byl v New Yorku Jarda Jágr, tak jsme si mohli dovolit daleko víc. Cenová politika je strašně složitá věc," řekl šéf projektu NHL v Praze z České sportovní Vladimír Šafařík. Na ní ale také záleží, jak atraktivní klub si pak může pořadatel dovolit do Česka přivést.

Je prý příliš brzy na to, aby se o budoucnosti NHL v Praze konkrétně mluvilo. Viceprezident NHL Ken Yaffe má s pořádající agenturou ještě hodnotící schůzku hned v pondělí. "Myslím, že nějaký postoj k NHL Premiere a její budoucnosti bychom mohli vědět řádově v týdnech nebo měsících," podotkl Šafařík.

Letos se hrál v Evropě rekordní počet šesti zápasů, podruhé za sebou hostily slavnou soutěž Helsinky a dokonce potřetí Stockholm. A právě ve švédské metropoli byl s diváckým zájmem problém. Na druhý sobotní zápas San Jose s Columbusem přišlo jen 9537 diváků, ani na první duel nebylo zdaleka vyprodáno.

"S panem Yaffem jsem se už potkal a říkal, že hodnotí Prahu jako jasně nejlepší město. Kdyby si mohl vybrat, tak by vždycky zvolil Prahu," tvrdil Černošek. "Strašně cítíme rozdíl od roku 2008. Ze sobotního utkání byli nadšení i představitelé NHL a NHLPA," řekl Šafařík.

Černošek předpokládá, že NHL v roce 2011 do Česka spíše nezavítá. "Domnívám se, že je to hodně brzo. Pro rok 2011 chystáme nějaké akce na úrovni Evropy, musíme si vyhodnotit, jak na tom ekonomicky budeme," uvedl Černošek. "V první řadě musí přijít nabídka z NHL a na to je ještě hodně brzo. Musí si rok 2010 vyhodnotit, přijít za námi a my pak budeme hodnotit, do jakých projektů vstoupíme. Je to projekt, který nás do budoucna určitě zajímá," doplnil Šafařík.

Česká sportovní projevila zájem organizovat i venkovní zápas NHL v Praze na stadionu v Edenu, ale uvědomuje si, že to nebude jednoduché uskutečnit. "V NHL se hrají venkovní zápasy na velkých stadionech třeba i pro 70 tisíc diváků, což přinese nějaký ekonomický výsledek. Těžko budeme konkurovat s českými stadiony pro 20 až 30 tisíc lidí. Zásada je taková, že každý tým a akce má nějakou ekonomickou hodnotu a oni nám ji nedají s tím, že na tom prodělají, když v Americe na tom vydělají," dodal Černošek.

Foto: Michal Kopeček

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz