Kodaň se proměnila v ráj českých fanoušků. Na MS patří k nejaktivnějším

15. května 13:00

Pro fanoušky představuje mistrovství světa v ledním hokeji národní svátek. Jejich energie se přenáší i na hráče a pohání je do každého zápasu. Svědčí o tom třeba gól v prodloužení s Ruskem nebo samostatné nájezdy v zápase se Švýcarskem. Jak prožívají turnaj hokejisté, je známo, ale co obyčejný český fanoušek?

Nový fanshop

Dánsko obecně patří k velmi drahým zemím, ale ani dvě stě korun za jedno pivo neodradilo české fanoušky od účasti na celosvětovém hokejovém svátku. Za cestu autem z Prahy do Kodaně zaplatíte sedm tisíc korun, u letadla do 4 500 korun a autobusem se cestovní náklady vyšplhají na čtyři tisíce korun. K tomu je potřeba doplnit ubytování a stravu. Ceny vstupenek na zápasy se pohybují od 650 do 2 850 korun. Celkově se částka za výlet do Kodaně vyhoupne vysoko a jedná se o malou hokejovou dovolenou.

Češi obsadili Royal Arenu

My jsme na turnaj vyrazili s Marcelou, výherkyní celonárodní spotřebitelské soutěže se značkou Bohemia (www.bohemiakej.cz). Jak přiznala, hokeji fandí a výhra ji nadchla. Již na prvním zápase se Slovenskem praskala Royal Arena ve švech a vyprodáno bylo do posledního místa. „Atmosféra byla neuvěřitelná. Zápas byl dlouho vyrovnaný a vypadalo to, že vyhrají Slováci, ale necelých 10 sekund před koncem dal branku Martin Nečas a dostal nás do prodloužení, v němž jsme zvítězili. Ta hrdost, když hráli českou hymnu. Neuvěřitelné!“ popisuje zážitky.

Čeština na každém kroku

Češtinu můžete slyšet v Kodani na každém kroku – v restauracích, barech či v ulicích. Národní písně, pěvecké přestřelky mezi Čechy a Slováky, s tím vším se zde setkáte. Trochu skleslou náladu fanoušků šlo sledovat jen po utkání se Švédskem, v němž jsme prohráli, přestože mužstvo dalo do zápasu vše. „Pořád jsme čekali obrat jako se Slováky, ale bohužel k tomu nedošlo. Ale dostali jsme se hodně zblízka na obrazovky České televize,“ směje se Marcela a přiznává, že hlasivky měli tehdy už v rezignaci.

Zápas se Švýcarskem

Nejemotivnější byl však zápas se Švýcarskem. „S kamarády jsme se šli podívat také na rozbruslení. Dokonce jsme pochytali několik puků, které vyhazoval na diváky hlavně Tomáš Plekanec,“ vzpomíná pobaveně výherkyně. První třetina zápasu skončila nerozhodně (1:1), ale druhá se nesla v neskutečném tempu. „Komentátorka všechny přítomné pobavila, když místo Czech Republic řekla Czechoslovakia. I to se stává,“ komentuje omyl organizátorů. Úspěšný byl v zápase se Švýcary pouze Řepík a celému družstvu zajistil dva body.

Hokej a Bohemia patří k sobě

„Za všechny tyto neopakovatelné zážitky vděčíme Bohemia. Ta nám umožnila prožít jedny z nejkrásnějších momentů v životě. Nikdo z nás na to nezapomene. Vidět zápasy Mistrovství světa na vlastní oči je opravdu něco neskutečného. Moc děkujeme!“ říká Marcela po návratu do České republiky.

Právě emoce spojené s hokejem byly hlavním důvodem, proč se značka Bohemia stala oficiálním partnerem České národní hokejové reprezentace na tři roky. Hokej je hlavním tématem televizního spotu i další komunikace vedené v on-line kanálech na Youtube a Facebooku.

RSS | Kontakt | Podmínky užití | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz