#HokejDoma s bratry Kašovými: Švihadlo a posilování horní části

Zapojujete se do cvičení v rámci seriálu #HokejDoma: Trénuj jako hráči NHL, který připravuje Český hokej? Ve třetím dílu se tentokrát bratři Ondřej a David Kašovi zaměřují na trénink horních končetin a cvičení se švihadlem. Mrkněte, jak se v jarním období chystají hráči z nejlepší ligy na světě, a cviky si s nimi ideálně ve venkovních prostorech vyzkoušejte.

partneři českého hokeje

Ondra s Davidem v případě prvního videa předvádějí, jak posilují horní končetiny, pletenec ramenní a střed těla (core). Tyto cviky mají pravidelně ve svém tréninkovém plánu. „Tak jako v minulých příspěvcích podotýkáme, že se jedná o inspiraci, není nutné přesně kopírovat všechny cviky. Především proto, že mladý hokejista ještě nemusí být takto nastaven a adekvátně fyzicky vybaven,“ říká manažer rozvoje ledního hokeje Slavomír Lener.

„Tento fakt by si měli uvědomit především příslušní kluboví trenéři. Ti pak budou pravidelně informovat rodiče, komunikovat s nimi a společně vyberou pro hráče cviky takzvaně ‚na míru‘. Až pak je na místě povzbuzovat, férově mezi sebou soupeřit a hecovat se navzájem. Ale v žádném případě nevytvářet prostor pro přílišné ambice, dril a nátlak," doplňuje Lener s tím, že veškeré domácí aktivity je třeba provádět tak, aby to byla především zábava.

„Tam, kde je náročnost obtížnější, je třeba cviky modifikovat například tím, že se provádí v jednodušší pozici ve stoje oporou rukama o zeď nebo o lavici, případně vkleče. I četnost provádění takových cviků v týdnu a stejně tak i počet opakování jednotlivých cviků a sérií je individuální,“ dodává.

Naopak pro zdatnější děti lze cviky ztížit tak, jak bratři z NHL ukazují na videu. Lze měnit oporu, zvedat ruku, tlesknout nebo ručkovat. Cviky je však vždy nutno provádět přesně, bez prohýbání nebo vysazování zadku.

Jednotlivé série cviků je vhodné prokládat aktivním odpočinkem, například driblinky s míči, hody tenisáky a podobně. Challenge vyzývá mladé hokejisty k souboji na dálku. Tentokrát jde o svlékání mikiny ve vzporu ležmo. Pokud si mladý hokejista zvládne mikinu následně i obléknout, je to známka dobré síly a stability.

Ve druhém videu se švihadlem předvádí bratři Ondra s Davidem svou výbušnost, rytmus, šikovnost a koordinaci. Ve videu ukazují různé varianty skoků, poskoků či úskoků do stran. Tyto koordinační cviky se švihadlem doporučují zkoušet denně.

Důležité je si vybrat správné švihadlo. Pro začátek postačí plastové, ale pro kvalitnější "švihání" je dobré ocelové. Dokonce si lze pořídit i tzv. „chytré“ švihadlo, které počítá počet přeskoků. Nejvhodnější délka pro středně pokročilého hokejistu-skokana je, když napůl přeložené švihadlo sahá do podpaží. Důležitá je také kvalitní obuv pro tvrdší povrch. Naboso se dá bez problémů skákat na trávníku nebo na měkčí fitness podložce.

Švihadlo je v současné době velice populární a vhodné do všech prostorů. Je lehké a efektivní. Pomáhá rozvíjet kardiovaskulární systém, zlepšuje dynamiku i vytrvalost, rozvíjí koordinaci, stabilitu a zpevňuje celé tělo.

„Nezapomeňte opět zapojit více členů rodiny a mezi sebou soupeřit. Vše je pak snazší a zábavnější. Souboje na dálku, tzv. challenge, pak přinášejí další náboj navíc. V případě videa se švihadly se můžete porovnat s Davidem Kašem a zkusit vajíčko, podle Ondry si zase zkuste dvojšvih,“ vyzývá sportovní oddělení Českého hokeje.

Po skončení každého tréninku se poté doporučuje důkladné kompenzační a protahovací cvičení. Nutné je také dodržovat pitný režim v průběhu všech aktivit.

Nezapomeňte, že svá cvičení můžete natáčet a videa následně nahrávat na sociální sítě s hashtagem #HokejDoma, ať se o nich dozvědí i ostatní!

A jak to šlo mladým sportovcům v uplynulém týdnu? Spousta z nich se motivuje klubovými výzvami, někomu zase posloužila k posilování rukou práce v kravíně! Podívejte se na sestřih:

RSS | Kontakt | Podmínky užití | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz