Zázemí v Torontu byl jiný vesmír, líčí Půček. Ze Vsetína jde do Kanady

Foto: Archiv Romana Půčka

20. července 2018, 8:04

Kateřina Kundertová

Roman Půček patřil k nejproduktivnějším hráčům extraligy staršího dorostu, Vsetínu byl velkou oporou a mohl pomýšlet i na draft NHL. Přestože na řadu nepřišel, dlouho ho to mrzet nemuselo. Dostal totiž pozvánku na kemp nováčků do Toronta. „Byla to doposud moje největší zkušenost, a to nejen po hokejové stránce,“ zahajuje povídání.

Roman Půček figuroval v odhadech draftu NHL podle CSS na 74. pozici mezi evropskými hráči do pole, volba na něj ale nepřišla. „Draft jsem po očku sledoval, ale s velkou rezervou. Přece jen by to bylo obrovské překvapení, kdyby si mě nějaký tým vybral. Koukal jsem kvůli klukům, se kterými se znám,“ uvádí. Někteří mladíci zažili euforii už při dražbě hráčů do nejslavnější hokejové ligy, ale vsetínský střelec se radoval až posléze. „Hned po draftu mi volal agent, že jsem byl pozvaný na development camp do Toronta. Byl jsem hrozně šťastný. Bylo super dostat takovou zprávu,“ září.

Jelikož nebylo času nazbyt, Roman Půček i se svým otcem začali řešit potřebné dokumenty a cestu za oceán. „Ještě ten den jsme asi do tří do rána s tátou vyřizovali kanadské vízum, které bylo o pár hodin později hotové. Museli jsme naplánovat cestu. Táta si vzal volno z práce a další den ve tři ráno jsme vyrazili směr Vídeň, odkud mi letělo letadlo do Toronta,“ vypráví mladý útočník.

Během dlouhého letu mohl myslet už jenom na další program. „Letěli jsme asi deset hodin. Byl to zatím můj nejdelší let, ale uteklo to rychle. Věděl jsem jenom to, že letím do Toronta. Vlastně jsem ani neměl žádné představy. Nikdy jsem nic podobného nezažil. Vůbec jsem netušil, jak celý kemp bude probíhat a co od toho čekat. Ale už jenom mít možnost porovnat se s budoucími hráči NHL je k nezaplacení,“ libuje si Roman Půček.

Každý hokejista má v NHL své oblíbené celky, jinak tomu není ani u osmnáctiletého forvarda. „Nemám jeden konkrétní tým, který mám rád. Je jich více a Maple Leafs jsou určitě jeden z nich,“ říká a pokračuje o vlastních zkušenostech, „Toronto je totální špička po všech stránkách, byl jsem nadšený už po příletu. Hned jsem jel do nemocnice na prohlídku, poté na luxusní hotel, kde byla týmová večeře.“

Foto: Archiv Romana Půčka

Následující den začal nováčkům kolotoč, a ne jenom tréninkový. „Dělo se tam toho strašně moc. Největší náplní času byl určitě hokej. Po každém tréninku jsme měli přednášky, které se týkaly psychiky, stravy, spánku, motivace a prostě všeho, co k hokeji patří,“ líčí Půček. „Jednu přednášku vedl třeba Bob McKenzie, což je snad nejznámější novinář a analytik v Americe,“ připojuje.

Přestože byl kemp hlavně o hokeji, našly se i volné chvilky. „Mimo hokej jsem se byl také projít po městě. Navštívil jsem třeba CN Tower, což byl super zážitek. A s klukama jsme pak ještě šli do největšího nákupního centra v Kanadě,“ dodává.

Fronta na NHL je veliká, což potvrdila i konkurence na kempu. „Jenom nás, hráčů ročníku 2000, tam bylo asi šest. Zbytek byli starší kluci,“ vypočítává. Nouzi o pozornost ale neměl ani jeden z nich. „Na led s námi chodilo třeba dvanáct trenérů. Každý měl svoji úlohu a tréninky probíhaly na nejvyšší úrovni, stejně jako celý kemp. Na naše tréninky se byl dívat i hlavní trenér Mike Babcock, se kterým jsem si i trošku popovídal,“ culí se.

Kromě angličtiny na komunikaci s trenéry nebo spoluhráči použil Roman Půček i češtinu. „Byl jsem tam s Filipem Králem, který byl draftovaný v pátém kole. Je to super kluk a jsem rád, že jsem ho mohl poznat,“ děkuje rozený střelec.

Stejně jako tréninky i zázemí klubu hrajícího NHL bylo oproti českým poměrům někde jinde. „Celková organizace kempu byla fantastická. Co se týče zázemí, to byl pro mě trošku vesmír. Byl to level NHL, takže se asi není moc čemu divit,“ uvědomuje si Půček. „Ohromilo mě snad úplně všechno, nikdy jsem nic podobného nezažil. Jednu konkrétní věc nejsem schopen vybrat. Celé to bylo super,“ reaguje na otázku, co bylo úplně nejlepší.

Foto: Ronald Hansel, Juniorský hokej

Kemp kanadského celku je velká motivace, ale také může odhalit mezery, které hráč má. „Je to obrovská motivace dále pracovat. Bylo super se s klukama porovnat a snažit se jim vyrovnat. Dívat se, jak se chovají nebo jak trénují. Kemp mi ukázal spoustu nedostatků. Určitě potřebuju ještě přibrat na váze a celkově zesílit. Ale to určitě nebude problém, už na tom pracuji,“ ujišťuje odhodlaně.

A o motivaci nebude mít Roman Půček nouzi, jelikož bude pod dohledem Toronta a čekat na další draft. „Odjížděl jsem se super pocitem. Po ukončení kempu jsme měli ještě pohovory a zdravotní prohlídku. Na pohovorech mi řekli, že jsem se jim moc líbil a že mě určitě budou sledovat,“ praví vsetínský rodák.

V příští dražbě talentů už by mohl mít vysoký křídelník větší šanci, ale ví, co pro to bude muset dělat. „Šanci budu mít takovou, jak budu hrát. Musím podávat stoprocentní výkony a dál na sobě pracovat. Hlavně se nesmím uspokojit, protože pak by to šlo z kopce. Bylo by krásné, kdyby se to povedlo. Udělám pro to maximum,“ slibuje osmnáctiletý hokejista.

A Toronto nebude muset koukat daleko, bude stačit pět set kilometrů severozápadně přes Huronské jezero. „Příští sezonu budu hrát OHL za tým Sault Ste. Marie. Je to skvělá organizace s výborným programem. Budu se snažit co nejlépe připravit. Bude to hodně důležitá sezona. Dám do toho všechno a uvidíme, co z toho nakonec vzejde. Už se moc těším,“ uzavírá Roman Půček.

I would like to thank @mapleleafs for a wonderful expierence. ?

Příspěvek sdílený Roman Půček (@pucis_21),Čec 3, 2018 v 3:54 PDT

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz